středa 25. března 2015

DIY mašle do vlasů

Zdravím !
Hrozně se mi líbí takové ty mašle na gumičce ve vlasech (takové hodně nosí třeba Shopaholic Nicol), ale protože mám pouze jednu,z obchodu, rozhodla jsem si tu další ušít:)



Budeme potřebovat -látku, gumu
                                -nůžky,šicí potřeby
                                -krejčovskou křídu 




Novou mašli jsem vytvářela podle té staré


Nejprve jsem si ''obkreslila'' rozměry mé původní mašle. Nezapomeňte, že látka na gumičku se budu přehýbat, proto je tak široká. Já jsem na to přehýbání zapomněla, proto ji mám tak širší, ale to vůbec nevadí.




Na látku si křídou nakreslete obrys a vystřihněte. Látka musí být dvojitá!


Látku přetočte,aby nebyly vidět švy a přišijte nejlépe nití, která bude podobná látce. Přišijte jen ty delší strany, do těch kratších budeme přišívat gumičku. Po sešití nám vznikne tunel.

Teď jak se tvoří gumička. Líbí se mi, jak je gumička nařasená(viz.má původní mašle), ale mě se to moc nepovedlo. Proto bych doporučila dát kratší gumičku, než jsem dala já, a nebo ten tunýlek udělat užší.




Ustřihneme si gumu-já použila cca 19 cm, ale je to na vás, kolikrát chcete aby se gumička dala obtočit kolem culíku. Rozhodně musí být kratší než vzniklý tunel. Gumu jsem měla placatou širokou, do kalhot. Ale spíš bych volila nějakou tenčí a kulatou, aby se s ní lépe pracovalo.






Gumu si přišijeme na jeden konec, pořád na rubu látky.


Látku přetočíme na lícní stranu,  gumička nám zůstane vevnitř. Vezmeme si druhý,nepřišitý konec gumičky a vytáhneme ho tak, aby se nám látka nařasila. Zkusíme, jek nám guma bude stačit,  a sešijeme k sobě. Já jsem si z původních cca 19 cm ubrala asi 1 cm, protože mi to přišlo hodně dlouhé.


Konce látky  přišijeme k sobě. I když to na fotce moc nejde vidět, já jsem to k sobě moc hezky nepřišila :D Naštěstí to nepůjde vidět, protože na to místo přijde mašle.

Mašli-tedy dva stejné kusy obdélníku, si přišijeme k sobě a uvážeme na gumičku. 
Tady bych ještě chtěla podotknout, že mašle mi nakonec vyšla menší, protože jak jsem sešívala, šila jsem dál od krajů a tak se mašle zmenšila. Takže příště bych si ji udělala větší, na mě je malá :)




Tohle byl můj první pokus a myslím, že se i povedl. Ve vlasech vypadá moc hezky, jen příště zvolím trošku jiné rozměry. Ale i přesto jsem s mašlí spokojená !

Napište mi, jestli nosíte mašle nebo jestli jste si nějaké samy šily :) 

Mějte se hezky,
                            






7 komentářů:

  1. Ja mam akorat masle na normalni gumicce do vlasu a potom takove na sponce nebo skripci nebo jak se tomu rika :-) Tyhle masle se mi moc libi, musim rict, ze se ti opravdu povedla, jsi sikovna :-) Muzu se zeptat, kde jsi poridila tu, co sis kupovala? :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný, ale nenosím to :) Jednou jsem si to zkoušela v obchodě a moc se mi to na mě nelíbilo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Povedlo se ti to! I tu látku máš moc pěkně vzorovanou.

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám moc ráda ve vlasech nějaké mašle, nebo kytičky. Sama si většinu ozdob do vlasů vyrábím.:)
    Jinak moc se ti to povedlo.:))

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá krásně. Mně se mašle ve vlasech líbí, ale myslím, že nejsem na to ten typ a vypadala bych blbě.
    The decadence of decay

    OdpovědětVymazat